Czy można jeść ziarna kawy? Korzyści zdrowotne wynikające z jej spożywania

Czy można jeść ziarna kawy? To pytanie pojawia się w głowie każdego miłośnika kawy. Oto jej dogłębny przegląd wraz z korzyściami płynącymi z jej spożywania.

Co to są ziarna kawy?

Ziarna kawy to nasiona (pestki) jasnoczerwonych lub fioletowych owoców wiśni, które rosną na roślinie kawowca. Roślina ta pochodzi z rodziny Rubiaceae i rodzaju Coffea. Angielskie słowo "Coffee" pochodzi od holenderskiego słowa "Koffie".

Istnieją głównie cztery rodzaje ziaren kawy, które są uprawiane komercyjnie - Robusta, Liberica, Arabica i Excelsa. Kawa jest drugim po ropie naftowej najbardziej wartościowym towarem, który jest przedmiotem handlu.

Według etiopskich legend, "Kaldi lub Khalid" był pierwszą osobą, która odkryła energetyzujące działanie owoców kawy około 850 roku naszej ery. Jednak zgodnie z historycznymi dowodami, jej pierwotne zastosowanie miało miejsce około XV wieku na płaskowyżu Jemen.

Przed użyciem kawy jako napoju w czasach starożytnych, owoce rośliny były mieszane z tłuszczem zwierzęcym, aby stworzyć przekąskę wypełnioną białkiem. Holendrzy byli pierwszymi, którzy znaleźli sposób na transport kawy z Jemenu do Europy i założyli pierwsze należące do Europejczyków osiedle kawowe na Sri Lance około 1616 roku.

Czy można jeść ziarna kawy?

Odpowiedź na pytanie czy można jeść ziarna kawy brzmi: "Tak" można, ale tylko w ograniczonej ilości. Jedzenie ziaren kawy daje wysoki poziom kofeiny w porównaniu do napoju, ponieważ nie jest rozcieńczony. Oprócz kofeiny, w ziarnach kawy obecny jest również katechol. Zalecany bezpieczny poziom dawki kofeiny to 400 mg dziennie dla osoby dorosłej i mniej niż 300 mg kofeiny dziennie dla kobiety w wieku rozrodczym.

Zielona czy palona?

Teraz kolejne pytanie - jaki rodzaj ziaren możesz jeść, zielone czy prażone? W zasadzie można jeść oba rodzaje, ale zielone ziarna kawy mogą dawać gorzki i nieprzyjemny smak.

Natomiast palone ziarna kawy mają takie same korzyści, w porównaniu do ich napojów. Ma lepszy smak niż zielone ziarna kawy. Palone ziarna kawy są również dostępne w czekoladzie i różnych smakach, aby zrównoważyć jego gorycz. Prażone nasiona są mniej trudne do żucia niż zielone.

Korzyści płynące z jedzenia ziaren kawy

Oto kilka korzyści z jedzenia ziaren kawy z wzmocnionych efektów -.

1. Bogate źródło antyoksydantów

Ziarna kawy, zwłaszcza zielone lub lekko palone, są bogatym źródłem przeciwutleniaczy. Pomaga zwalczać stres oksydacyjny, który występuje z powodu wolnych rodników (szkodliwych komórek). Posiada kwasy fenolowe, które wspierają właściwości przeciwzapalne, które zapobiegają stanom zapalnym i chorobom układu krążenia. Nierozcieńczone ziarna kawy są najlepsze do pobudzenia układu odpornościowego. Jest to naturalny neuroprotektant, ponieważ jest bogaty w kwas chlorogenowy.

2. Pomocne w utracie wagi

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Jedzenie niepalonych ziaren zielonej kawy pomaga w utracie wagi. Jest to możliwe dzięki związkowi chemicznemu - kwasowi chlorogenowemu, który jest obecny w tych surowych ziarnach. Zielone ziarna kawy mają więcej kwasu chlorogenowego w porównaniu do palonych ziaren kawy. Dlatego lepiej jest jeść zielone. Jest to również bogate źródło błonnika pokarmowego, który pomaga w utracie wagi.

3. Zapobiega cukrzycy

Jedzenie ziaren kawy regularnie jest znany w celu zapobiegania cukrzycy. Nasiona kawy są doskonałym źródłem kwasu chlorogenowego (CGA), który jest środkiem przeciwcukrzycowym, który utrzymuje poziom insuliny w organizmie. Jest to bogate źródło polifenoli, magnezu, chromu i kofeiny, które są pomocne w cukrzycy typu 2. Nasiona kawy są bogatym źródłem błonnika pokarmowego, który kontroluje poziom cukru we krwi.

4. Zapobiega chorobom serca

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Ziarna kawy mają właściwości przeciwutleniające, które zmniejszają szkody wyrządzone komórkom przez wolne rodniki. Wolne rodniki są jedną z głównych przyczyn chorób serca.

5. Niski w kalorii i wysoki w błonnik

Ziarna kawy są mniej kalorii w porównaniu do kawy parzonej. Niższa dieta kalorii prowadzi do wysokiej jakości i zdrowego życia. To również pomaga w wyższej aktywności fizycznej i poprawia zdolności reprodukcyjne.

Ziarna kawy są bogatym źródłem błonnika pokarmowego. Wysokie spożycie błonnika daje gładkie ruchy jelit, pomaga żyć dłużej i działać jako detox.

6. Zapobiega wysokiemu ciśnieniu krwi

Ziarna kawy mają kwas chlorogenowy, który obniża ciśnienie krwi. Jego spożycie zwiększa elastyczność tętnic, a tym samym obniża ciśnienie krwi.

7. Więcej kofeiny

Ziarna kawy mają znacznie więcej kofeiny niż kawa parzona. Ciało ludzkie będzie szybko wchłaniać kofeinę przez żucie ziaren kawy w porównaniu do jej napoju. To szybkie wchłanianie odbywa się z pomocą "śluzówki" jamy ustnej. Kofeina jest naturalnym środkiem energetyzującym. Ma wiele korzyści zdrowotnych, takich jak - poprawia pamięć, kontroluje poziom Dopaminy w organizmie, zapobiega zmęczeniu i zwiększa metabolizm.

8. Oferuje Anti-aging Korzyści

Ziarna kawy mają właściwości przeciwstarzeniowe, które zmniejszają suchość skóry. To również pomaga w nawilżaniu skóry przez kwas chlorogenowy. Ze względu na jego bogactwo w kofeinę, to zmniejsza cellulit na skórze.

Wnioski

Mam nadzieję, że poznałeś odpowiedź na pytanie czy można jeść ziarna kawy? Jedzenie ziaren kawy daje więcej korzyści niż kawa parzona. Ale każda osoba ma inne granice tolerancji kofeiny, więc pamiętaj, aby zacząć od przyjmowania małych ilości.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Facebook Twitter LinkedIn